2017. szeptember 24., vasárnap

Pánik 4.


Írtam: pénteken és szombat este.

Milyen a légkör?

Orosz. Egyébként minden rendben, csak mondjanak el még a training alatt mindent hússzor, és akkor megértem.

Ketten vagyunk újmagyarok, bár hétfőn jön még két másik is. Györgyi, vagy Gyöngyi ötvenes nő, aki Újpestről költözött ide (szó szerint, annyi dobozzal, hogy nem akarták felengedni – el is kellett szállítania egy storage place-re) és ugyanabban a hotelben lakik, mint én.

Ingyenkávét ittam (finomat, csak kicsit vizeset) IKEÁ-s bögréből, beszélgettem, kérdeztem, írogattam, érdeklődtem. Hétfőn például megint megkavarok mindenkit azzal, hogy 9:15-re megyek orvoshoz, pedig 9:30-kor kezdődik már a tréning. Csak félórát fogok késni, de azért az is számít. Előtte mehetek az erkölcsimért. És akkor még nem is beszéltünk a szálláskeresésről:)

Itt a csehek mind tudnak oroszul, ők szinte otthon érezhetik magukat. Sokszor oroszul szövegeltek a HR-esek és az advisorok egymás között. A HR-es csaj kérte, hogyha betegek vagyunk és betelefonálunk, angolul szólaljunk meg, mert hát hogy is gondoljuk, hogy magyarul tudnak. Néhány orosz felnevetett. Annyira magától értetődő, nem? Ki az az őrült, aki nem magyar, és tud magyarul?

Egy magyar csapat van, akikkel kb. a negyedik héten fogok először találkozni, ha jól értettem.
Györgyi vagy Gyöngyi nagyon jófej, és azt mondta, még bandázunk, de most jöttem haza a futásból, és még nem fürödtem le, úgyhogy még ne jöjjön (megj.: a bejegyzést ugye vasárnap küldöm el a blogba, és Györgyi vagy Gyöngyi nem jött. Bevallom, én se mentem, mert nem emlékeztem a szobaszámára. :D lehet, hogy ő se az enyémre. Vagy csak nem jött, és kész...:).

Igen, futni voltam, az első futásom múlt hét csütörtök óta, az első mozgásom, azt a 20 perc tornát leszámítva, amit szerdán műveltem.

5,3 km-et sikerült a Moldva mentén. Esett közben egy kicsit. Sokan bicikliztek, futottak, babakocsit toltak. Eredetileg a Stromovka parkba szerettem volna menni, de megláttam egy futót, és utánaeredtem.


Az emberek követése futáskor/biciklizéskor nem mindig a legjobb megoldás, pl. a múltkor bicikliseket követtem, hogy elkerüljem a BAH-csomópontot, erre belebicikliztem egy építkezésbe és egy forgatásba is, egy utcán belül (ahol szerintem tízévente egyszer újítanak fel egy kapualjat). Most jó ötlet volt, mert ez az útvonal egyszerre volt bicikliút, sétaút, futóút. Láttam a munkahelyemet is.

Amikor hazaértem a munkából – ami igazából nem is volt munka, mert csak szerződéseket írtunk alá, volt 1-2 bevezető előadás –, feltűnt, hogy kitakarítottak.

Ilyenkor érdekel, vajon mit gondolhat a takarítónő, mit nézeget meg jobban, vagy leszarja az egészet és teszi a dolgát. Nálam van mit nézegetni, mint egy kirakat vagy múzeum, olyan a szoba: ékszerbolt, cipőbolt, IKEA-kiállítás, lógó szatyrok-pulóverek-kabátok installáció, ahol békében megfér egymás mellett a cipőszennyeződésgátló és a szárított paradicsom.

További példaképp, az asztalomon jelenleg (szombat este) az alábbiak találhatók:

-          Sárga IKEA dobozka, benne citromos-gyömbéres teafilterek
-          Cseh 1,5 l ásványvíz
-          2 db hosszú kanál
-          Diákcsemege
-          Hullámcsat
-          Laptop, laptophűtő
-          Szótár
-          Bögre
-          Rondabárány (aki tudja, tudja, kiről beszélek)
-          Madárszoborka (barátnőmtől kaptam)
-          Képeslap Illésházáról
-          Prága metrótérképe
-          Olló
-          Fekete IKEÁ-s doboz (!), benne olyan apró dolgok, amiket inkább már összegyűjtöttem, minthogy elárasszam az asztalt: evőpálcika, tolltartó, fülhallgató, zsepi, belépőkártya...
-          Lonely Planet, Prága edition
-          David R. Hawkins – A megvilágosodás útján (jó. :D)
-          Epres kisdobozos tej (Tatra márka)

Erős szájzáram van, nagyon fáj, ha nem rágok sokat. El kell mennem majd orvoshoz, mert nem tudok enni vele rendesen.

Ma még megcsinálom a traininget, amit a munkahelyen kellett volna. Ez az a training, amit a gimiben úgy intéztünk el, hogy a tanév első tanítási napján ellenőrzőbe beírtuk: baleset- és tűzvédelmi oktatásban részesültem. Mondjuk, ott alapvetően nem nagyon részesültünk semmiben, itt mégis csak végig kellett pörgetni a kérdéssorokat, kvízeket, leírásokat.


A munkahelytől a hotelig 20 perc körülbelül gyalog. Érdekes ez a környék is, Karlín. Teljesen különböző stílusú épületek, házak állnak 1-1 utca két oldalán.

Az illatok is különlegesek. A Palladiumban például égett gyantaszag keveredik új bőrcipő illatával. Az utcán kaja- és férfiparfümszag dominál (attól függetlenül, hogy férfi sétál előttem, vagy nő).
Ahhoz képest, hogy mennyire féltem attól a dologtól, hogy angolul kommunikáljak bárkivel is...

Teljesen más érzések töltenek el. Meglepődések magamon főképp.

Nem azt mondom, hogy olyan könnyen megy, de sokkal felszabadultabb vagyok, s nem kell erőlködnöm - annyira. Persze a szókincsem nem olyan, mint négy évvel ezelőtt, de ahhoz, hogy olyan szavakat használjak, mint még a szakdolgozatomban tettem, erőlködnöm kéne, és ez jelentősen megnyújtaná a beszélgetések hosszát, mivel 2-3 percbe telne, mire eszembe jut az a szó, ami pont abba a kérdésbe illett és annyira nagyon stílusos és brit és amerikai és jelentéstanilag TÖKÉLETES.

Ettől még nem leszek egy felszabadultan kommunikáló ember, de azzá válhatok. Sok mindenné válhatok még...

Végre itt a víkend! :D

őket hoztam magammal - a jobb oldali több mint 30 éves már

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése