2018. december 20., csütörtök

Évzáró

Még Szilveszter, és még Karácsony előtt...

___

Figyelem! 

megjegyzés a bejegyzés közzététele napján: 

a képek nyugalom megzavarását okozhatják. Főleg rólam, és kajákról készültek... :D de sok ajánlás is lesz, ha valaki Prágában jár.

Illetve: rendkívül hosszú, de inkább képes bejegyzés. Akinek nem fűlik foga az olvasáshoz, átfuthat a képeken is, leírják a mindennapokat azok is:)

___

Szal...

Folytatva az első mondatot, mindenképp akartam egy bejegyzést írni.

Részben otthon (pl. most december 18. kedd van, szabadnapom), részben a munkahelyen fog ez elkészülni. Képek alapján fogom ezt a bejegyzést is megírni nagyjából. Most épp indulni fogok az Asics outletbe, ahol futócipőt nézek, amit Zsömitől kapok karácsonyra. Igen! Remélem, lesz olyan, ami a szívemhez (meg a lábamhoz:D) nő. Utána még benézek néhány helyre.

ez lett belőle! :P Outletben vettem.
"Asics Prague Outlet" konkrétan, ahol lakom, 15 percre.
de ugye csak Karácsony után veszem fel! :P
Délután elmegyek egy boltba, ahol lehet állítólag bejglit kapni :D ezen kívül mézeskalácsot. (szerk: ide végül nem mentem :D) Utána viszek Zsöminek süteményt, meg a cipőt, ha minden jól megy, amit be is csomagolhat majd nekem :D már kaptam tőle egy tálat, az se lesz meglepetés, de én jobb szeretem, ha csak Karácsonykor kapom meg akkor is. Na jó, a magamnak vett könyveket már elkezdtem olvasni, de pl. a kolibris kis tálat, meg a kanálkákat, amiket szintén magamnak vásároltam (H und M Home! Erdei állatos kanalak), csak 24-e után fogom használni.

ez a tál lett, csak kékben!:) olyan megnyugtató színe volt :D
Szóval fontos tény, hogy otthon jártam. November végén indultam haza, december elején jöttem vissza. Kb. mindennapom be volt táblázva, konkrét program nem volt egyedül Zsöminél.

Na, ott viszont volt minden dögivel :D előtte lévő este sütöttem életemben először Szafireform zsömléket. Ez szénhidrátcsökkentett, gluténmentes lisztből készül, iszonyatosan egyszerű elkészíteni. Mivel jövőre már nem itt fogok lakni Chrisnél (ergo: nem lesz sütőm), igyekszem mostanság elsütni a lisztjeim :D



Paprikás szalámis zsömle készült Zsöminek még az előző héten, amikor ő ment haza, ami a hónap szendvicse, már sikeresen tartva ezt a posztot legalább 10 hónapja, mint tudjuk... :D

Nikának volt még egy mulatságos néptáncfellépése, amin jól éreztük magunkat (főleg mer a sört be lehetett vinni a közönségbe. na jó, nem :D). Most jut eszembe: a buli végén kb. 80%-os lejtőn magassarkúban loholtam lefelé.. VÉGÜL LEVETTEM A CIPŐM!!!

tánci
... mert képtelen voltam benne lefele járni olyan meredeken... :D másnap másnapos lettem.. dolgoznom kellett! De túléltem.

itt Zsömimentes héten jártunk Ilvivel: "Cihelna La Familia"
Zsömi születésnapja november 28. szerdán volt, mint Vikimnek. Ezért volt otthon a héten. Elkezdte digitalizálni a régi gyerekkori kazettáimat!

Néhány dolog, ami még hazautazásom előtt történt...

ezt kidobtam. még februárból volt, orgona:D rendet raktam Zsöminél.
póréhagymás-tojásos saláta, kihasználva, hogy enyém a lakás :D
futás közben fedeztem fel ezt az épületet... horoszkóp csillagjegyek!
és én is rajta vagyok!

Szóval a buszon amúgy, november 30-án, elég jót pihentem.

rákattantam erre a gyümölcsre, majdnem mindennap eszem. neve: khakiszilva :D :D 

Az emeletes buszokon jobban szeretem az alsó szintet, mert kuckósabb :DD már ha lehet ilyet mondani. Egyébként kölcsön kellett kérnem Chris bőröndjét, mer a nagy rózsaszín bekrepált.

Ja, és egyébként azon a napon, amikor utaztam, dolgoztam este 11-ig. Ráadásul egyedül voltam a nap végén :D :D de nem volt gáz. Uberrel mentem ettől függetlenül, nem akartam lekésni a buszt...

!
Reggel anyával gyorsan cseréltünk csomagokat a Népligetben, ittam egy nagyon rossz kávét (régen a Lipótinak jobb vót a kávéja!), aztán irány a Nyugati. Nagyon szeretek vonatozni, örültem, hogy most ez nem Oszkárkocsis volt :D el is értem a vonatot időben, a jegyet anya már előre kivette automatából. A szegedi pályaudvaron Zsömi várt. És akkor kezdetét vette két nap henyélés...

pulyka!
Palacsinta! lekváros. Barackos túró rudi! Sütemény, amit én csináltam (zablisztből, mert sikerül zsemlemorzsát vennem simaliszt helyett, és csak zabliszt volt otthon), túl jól sikerült, gyros husi, parasztreggeli, pulykaburger, sok fészekfoglaló játék, Wormsözés, alvás...

zablisztes uhhhdefinomlett
Nagyon jó volt! A motorozás kimaradt. Eléggé hideg volt, és Zsömi eleve beteg volt. Vasárnap reggel sajna indulni kellett, de elvittek minket az Oszkáros kocsiig. Zsömitől kb. 11 előtt váltam el. Ő jött vissza Prágába.

Értem meg anya jött, aztán lefutottam életem legjobb eredményét!

5KM: 22:53

10KM: 46:35

21KM: 1:39:38

... azóta se tudom elképzelni, hogy sikerült. Aznap amúgy csak egy kávét ittam, meg délben egy kis banánt turmixoltam tejjel és mogyoróvajjal. Utána sprinteltem. 26 km-t futottam!

Úgy éreztem magam, mint akit puskából lőttek ki. Fantasztikus volt. Megérte a pihenés, a szénhidrátfeltöltés. Hozzátenném, a héten hétfő-kedd-szerda-csütörtök már letudtam sok futást, péntek-szombat ugye pihi. És most ez vasárnap, december 2., amiről beszélek.

Utána nővéremmel elrándultunk az Óhegy étterembe, ahol joviális pincér fogadott minket.


Nem bírtam megenni se az eperlevest, se az aszalt paradicsommal töltött husit. Anyám nem jól fogadta a rohangászásomat, nővérem meg a fél cipőjét kint hagyta a kocsi mellett mert bemenetel előtt átcserélte :D


Utána még a Camponában beszereztem a könyvrendelésem (volt vagy 15 kiló), oszt mentem be a városba, a Staroba. Bevallom kicsit nyuggerklán fogadott, de megértem, elméletileg előző nap dolgoztak a népek, plusz vasárnap este, előtte meg ittak, Kíra szegény rosszul is volt. Ez a formám, de én szeretem őket így is. Szétosztottam a csokikat, nachosoztunk meg söröztünk.

Már el is kezdődött a karácsonyi vásár, ahonnan gyorsan elmenekültem :D másnap reggel, december 3-án, persze, hogy futással kezdtem. És a kövi program: átvenni a Vegándobozt. Nézzetek utána, szuper dolgok vannak benne, én eddig a batátapástétomot kóstoltam, meg a granolát, ami mézeskalácsos. PONT EZT AKARTAM volna megvenni, de mégse vettem, erre megkaptam. Köszönöm!!!

csudás granolás reggelim (amúgy függő lettem.. magába eszem ezt a granola cuccot :DD)

Ide azt nehogy kihagyjam, hogy biciklivel mentem.. :D



... és amikor megérkeztem a Visegrádi utcába, már esett az eső. Na, sebaj. Egy kutya összeugrált, kedves emberek voltak ottan. Szóval nem ez az utolsó, hogy rendeltem ilyen dobozt.

padlizsánkrém, lekvár, batátapástétom... :D minden, ami jó.

Hazaérés után (és itt már a Google Timeline-t hívtam segítségül) a Camponában beszereztem néhány dolgot.

A képen egy ebédem. Lehet, fura... lekváros meg húsos meg mindenes, de én ezt szeretem. Ha rengetegféle az íz :D


Aztán elmentem átvenni márciusra Én, József Attila jegyeket, amit végül anyumnak adományoztam.


Onnan átsétáltam az Iguana bárba, ahol várt már Vikunya meg Violetta, akik régi kollegáim (2014-ből!). Ettünk, aztán átmentünk társasjátékozni. Életemben először voltam ilyen helyen, de nagyon sokat röhögtünk :D


Viszonylag korán leléptem (szal kb. fél 11-re értem haza..). Mert másnap még várt egy fullos nap.

Nem nagyon sikerült éjjel aludnom. Vacilláltam, mi legyen. Esett az eső. Végül csak elmentem bikramjógázni. Mondom, hogy én nem nagyon pihenek szabadságon se :D :D

derég jógáztam! hiányzik.
... de nagyon jólesett. Utána kozmetikus. Utána haza, ettem, majd még lefutottam 12 km-t.

eltörölték a kedvenc graffittimet... RIP!!!
És ezek után irány a város.

Szaloncukrok, 2019-es naptár megvéve (bár a szaloncukroknál nem tudom, melyik milyen, szal vicces lesz a megevésük.. :D :D ), aztán a VeganLove nevű helyen isteni hamburgert ettem Sandyval, amitől úgy tele lettem, hogy majdnem nem tudtam megenni azt a két fél karácsonyi fánkot a Donut Library jóvoltából.


Hiba lett volna.

na ezt nem mind magunknak ugye!!! :D
igaz, a hóembernek a marcipán részét én ettem le...
anya csak a vaníliás-mákos fánkot tolta be:D

Utána még persze belefért egy medium mézeskalácsos latte. Asszem elég fullosan voltam már ekkorra. Ez a program egyébként 8-ig húzódott.... :D

tudunk élni, mi?! chilleznek ezek a kekszek is

És jött a másnap reggel, hogy utazok vissza! Nagyon kényelmes utazás volt, aludtam is, olvastam is, zenét hallgattam.

Ja, este még várt 4 óra munka. Hazaérés után mi volt az első dolgom mondjuk? Megint elmentem futni. Ja. :D besötétedett, lehűlt az idő, szétfagyott a kezem - örültem, hogy kaptam anyukámtól futókesztyűt, de persze annak nem, hogy nem hoztam el erre a futásomra...


19-re be is értem, lazán lenyomtam a 4 órát. Majd Zsömihez mentem át, hiszen ő csak 20 perc buszra lakik. Tehát, ez volt az otthonlevésem. Sűrű volt, kevés volt, de sebaj. Lesz még több:)

Amit a mindennapjaimról elárulhatok... azt a következő James Joyce-szerű mondattal fogom kifejezni, képekkel tarkítva.

Csen születésnapja, éjjeli séta az otrombán világított karifák között, hisztipóker, másnap recovery futás...

"JÁTSZANIAKAROKDEMINDJÁRTVESZÍTEK"

kedvenc kaja de még volt fagyi is.
ez megint a Halott madár, vagyis: U Mrtvýho Ptáka

💌

... 6-kor nem mertem elindulni a röhögő drogosok miatt a lépcsőházban, alvó muki a lépcsőházban a térdére borulva...


... égett pirítósszag, sülő fasír és főzelék, zöld tea, cigánypecsenye, ma volt a 2. alkalom, hogy kb. fél 2 óta fent vagyok, mégis ezek voltak a leghosszabb, jó futásaim, Jaws - in concert plakát, akkor azok azt éneklik hogy CÁPAVAGYOOOOK?

mindenki utálja a kelbimbót?

... mosolynaplót kell vezessek, a munkában megjelent az "Uh oh" error, így nem dolgoztunk a minap pár órát...


... HBO GO-s csapatépítés az U Vejvodu (asszem) étteremben, ahol nem nagyon akartak kiszolgálni, ott ült Ben, aki vegán, erre mindenki csak a marhahúsról, húsról beszélt, biztos ezért nem akart megszólalni, menjünk társasozni...

kurvadrága, nem nagy adag, bénatálalás..
de a társaság priceless!!! :D
éljenek az új munkatársak (máramelyik!)
szal ezt a helyet nem ajánlom!
... nemsokára költözök, de megtaláltam az új futóútvonalam egy völgyben, ami mellett víz is van, szóval minden jó...

mintamókus
... zabálom a mandulavajat, imádom a Spekulatius krémet, 3. Lidlbe találtam csak aztán, mert valszeg mindenki más is így van ezzel...


... most meg bezabáltam a mandulákból-diókból, amit csináltam...


...nem érdekel, ha esik, ha fúj, én elmegyek futni, kivéve, amikor olyan szinten kivan a testem, hogy nem bír elindulni...

hard day's night

... vettünk Karifát, kinek mi a kedvenc karácsonyi filme? Love Actually, Mean Girls, szeretem nagyon a brokkolit, a répát, sütve, de az édességeket is...


ez valami barnalisztes fánk,
rajta nutella, citromos vaníliás cukor, mandulavaj,
Milky Way krém, meg tejföl.
IGEN.
TUDOM, oké?! :DD
... és persze ezek után el kell mennem futni, de minden reggel egy külön kaland:D


... Nikiék lakásavatója, vízipipa, gluténmentes túrós rúd és nyányós brownie, zaba, puncs, ez most így ömlesztve...

@martinaklein, ha valaki nem ismerné!

Kebab House: U Skládky, 190 00 Praha 9





... egy laza gazpacho Nikával, akit felvettek a mellettem lévő épületbe dolgozni, szerdán lesz az utolsó napja, azaz holnap, és holnap emiatt cseréltem műszakot...

kedvenc hely: U Sadu
Utóirat: hogyan csinálok idén Karihangulatot? Idén nem egyedül leszek, nem mondhatnám, hogy idegen lakásban, bár Nikiék megkérték, vigyázzak a macsekukra, de Zsömi nem akaródzott idegen lakásban Karácsonyozni.

Szóval, teljesen máshogy alakulnak a dolgok.

Creperie "U slepé Kočičky"
zseniális palacsintázós hely.
proscuitto-val, céklával, ricottával, rukkolával töltött palacsintát ettem. 
van rengeteg sós, édes változat. 
ide még legalább kétszer visszamegyek!!!
Felsorolás következik még a következő bejegyzésben, ami lehet, idén az utsó lesz, de 24-ére tervezem:)

költözés előtti nosztalgiázások a Troja híddal

Addig is mindenkinek kellemetes készülődést, kitartást az utolsó munkanapokhoz!

Azt azért még leírom, hogy én a holnapi naptól 6 napon át dolgozom... igaz, szombat-vasárnap-hétfő (24!) csak 6 órákat... 🙏😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése