2018. november 17., szombat

Őszidő

November 17. szombat

6 óra van. Valami cseh nemzeti nap. Éljen! Még jó, hogy a boltok attól még nyitva lesznek, és jó, hogy erre most jöttem rá.

Megint egy össze-vissza bejegyzés - napi beszámolók és képek a novemberi heteimről, úgy, hogy van, amit már ezer éve megírtam, van, amit most teszek hozzá. Legalábbis az első feléről. Mer' mindig van miről, csak nem számolok be. Nem direkt. Nincs idő.

első rizskókom csokis proteinporral, meggylekvárral, joghurttal, koszos ablakkal:)
Ez az új beosztás azonban totál megváltoztatta a dolgokat, sütök, főzök, nem alszok sokat :D pedig kivételesen most tudnék is, futok... és úgy esett, tegnap 23-ig dolgoztam, hazajöttem. Éjjel amúgy dörömbölésre ébredtem, Chris jött haza.

Csak azért rohadtul megijedsz, ha dörömbölnek az ajtón, miközben asszed, itthon van a lakótárs, és odaképzelsz egy tagbaszakadt lukacsos mackós Crocs cipős kopasz kosztól sötét bőrű embert. Totál hülyeség, és mégis ezt tette velem a média, hogy ezt képzelem el a dörömbölésre :D

túrázáson, Hlubocepy és Nové Butovice között
Nemsokára megyek futni, a bejegyzés se most lesz kirakva reggel, szóval a legvégére - jelezni fogom - megy majd a végszó. Akkor hajrá!

Megjegyzés: random képek! De mind novemberi.

futáson, Barrandov (lakótelep)
november 3. SZOMBAT

Felkelek reggel kétségek közt. Nehéz dolog ez a párkapcsolat. Folyamatosan tükröt tartanak eléd és így NÉZD NÉZD NÉZD MICSINÁLSZ. Akár jó akár rossz.

De erőt veszek magamon és közlöm, akkor én most hazamegyek, különben nem lesz ebéd. Ja, mert nekiláttam a főzőcskézésnek. Szerdán brassói. És szombaton mi?

Minden szombat így zajlik - én elmegyek haza, futok, eszek valamit, este pedig reunion. Vagy póker, vagy buli, most kivételesen Zsömi ő jött át.

Irány a Lidl! A lakhelyemhez ugye ez van a legközelebb. Na, persze, majd a fenéket sikerül rögtön friss gombát vennem... csak tekeredő meg portobello van, csiperkéhez hasonlító sehol. És én még sose készítettem gombás kaját egyedül..

futáson, Hrdlorezy (Lidl-től kb. 2 perc futásnyira)
A hús megvan, a bacon megvan, de hát a gomba! Oké, sebaj. Akkor majd futás után. Mert a futás persze nem maradhat el.

A héten 100 km volt a célom. Sikerült is teljesítenem... :D

Endomondo, sports tracker - november:)

Nagyon fontos lett nekem, hogy motiváljam a népeket, mert azt figyeltem meg, hogy mindenki fél. Ha nem is attól, mint néha én, hogy hajnal 5-kor kilépjen futni a Zsizskov macskaköves, kutyaszaros utcáira. Hanem alapvető dolgoktól. És szerintem, ha valami olyasmibe kezdesz, amit még sose csináltál - például kijössz Prágába, pedig előtte megfogadtad egy életre, hogy te bizony SOSE FOGSZ KÜLFÖLDÖN DOLGOZNI ÉS KÉSZ -, akkor az gyökerestül megváltoztathat.

A jó irányba.

Mert minden változás formál, a beleragadás ellenben semmire se jó. Üldögélhetsz kényelmesen a kanapén kockás pokróccal betakarva, redőnyök lehúzva, de az életed nem fog változni. Már ha amúgy egy ideje már zavar, hogy csak ott üldögélsz a kanapén. Vagy ha már az a gondolat megfogalmazódik benned, hogy hm, lehet, nem mindig csak itt kéne üldögélnem.

futáson, Hrdlorezy
Felfutottam a Jarov környéki Albertbe (én imádom a térképeket, helyeket, azért írom le őket mindig Nektek :D), ahol amúgy az Auto Jarov kocsikereskedés is üzemel, na meg a Kaufland, ahol egyszer voltam még csak...

minapi futáson, Hrdlorezy
De nem semmi egy hely ez a Kaufland (mondja a fogyasztói társadalom gyermeke, akit lenyűgöz két sornyi csokoládés gabonapehely).

És volt gomba! Úgyhogy fél 11 környékén végre nekiláttam a főzés-sütésnek. Szétpakoltam mindent, Krisz diszkréten dolgozott odafenn :D ha látta volna, mit művelek... SE szólt volna semmit, mert ő egy aranyember! Ezeket csináltam:
  • fél adag hajdinás #szafi piskótasütés
  • Tiramisu-alappor kikeverése (és még bele citromhéj, citromlé)
  • rétegeztem a piskótát, tiramisukrémet, banánkarikákat, olvasztott étcsokoládét, fehércsokoládés mandulákat
  • és betettem a hűtőbe
  • hagymát összesütöttem feldarabolt gombával
  • csirkemellet besóztam
  • tojást kevertem össze resztelt sajttal és fűszerekkel, ezt a gombával összekevertem
  • krumplipucolás, később sütés olajban
  • fokhagymapor+tejföl
  • végül a gombás keveréket bele a csirkébe, feltekerni, baconba tekerni, bele a sütőbe
  • és azt hiszem, ennyi...
így nézett ki
Miután mindezt megzabáltuk (nem az összeset), a Beware the Slenderman c. dokumentumfilmbe kezdtünk, amin Zsömi bealudt, majd én is. Rég ettem ilyen sokat, meg 2 nap alatt futottam mégis 48 km-t, ez is lehet az oka a kifulladásnak.

Teta, drogéria, munkahely mellett
Elhatároztuk, hogy nem megyünk a Duplexbe bulizni. Szóval hazamentünk, Gopro kamerás videókat néztünk meg összehasonlításokat. Ja, mert akarok kamerát, mikrofont, meg valami videóvágó programot. Meg megmutattam Zsöminek a régi, Windows Movie Makerrel szerkesztett videóimat :D

november 4. VASÁRNAP

Vasárnap pedig általában úgy zajlik, hogy én elmegyek vásárolni reggel. Most is így indult.

K Barrandov megálló
Amíg rá nem jöttem, hogy otthonhagytam a kártyámat, a bérletemet. Éljen.

MIKOR VÁLTOZOM MEG, mikor?! Nika, ezt tőled is kérdezem! Nem segít semmi! Komolyan magamhoz kell láncolnom a tárcámat?

Szóval végül Zsömivel vándoroltunk el az Albertbe, ahol megint csalódnom kellett, ugyanis nem volt citromos fagyi. Mondom, hogy sok problémám van az életben. Különben anyám még kérdezte előző nap, megyünk-e rulettezni - mondom neki, nem, nem megyünk pókerezni, majd jövő héten :D

futáson, Barrandov, talált bevásárlólista:)
Kíra barátném írja a blogjában, hogy hajlamos az ember párkapcsolatban bepunnyadni. Nekünk kell az, hogy beszélgessünk, kettesben, tudniillik társaságban furcsán szoktam viselkedni - PEDIG NEM AKAROK - és amúgy is, a héten 3 napon át 23-ig dolgoztam, alig találkoztunk Zsömivel. Kell a hétvége. Nem lakunk együtt - bár az is tervbe van véve... - és más a beosztásunk.

Van tervem a jövő hétre, Jump Park, meg póker is lesz, meg Ikea, meg Minigolfozás, valamikor. Akarok futni menni vele, meg ilyenek, de valamiért kicsit bénultnak érzem magam ebben a helyzetben - sokszor ott, néha otthon, FOLYAMATOS rohanás az élet.

folyamatos rohanás - Barrandov :D
Amúgy is, én annyit punnyadok... kb. SOSE! Szóval miért ne punnyadhatnék egy kicsit? :D

futáson, Barrandov
Aranyéletet néztünk, 1. évadot, amit anno abbahagytam, mert nem tetszett, de most folytattuk és bejött. Quesadillát csináltunk Mexikói kotányis fűszerkeverékes hússal. Én még popcornt, csokit, puffasztott kukoricát zabáltam össze-vissza. Tényleg nem volt megállása a kajámnak, folyamatosan tömtem magam. Tán a heti visszafogások jöttek vissza.

meg így nézett ki
Este meg mehettem haza, mert ugye otthonhagytam a kártyám, bérletem, másnap meló... 22 körül aludtam el. Még HBO GO-t se néztem. És még én gondoltam arra, hogy majd éjjel-nappal Simsezek, ha otthon leszek egyedül. Aha. Jóvicc volt.

nagy sláger a Túrós müzliszelet! DM-ben is lehet kapni, Rossmannban is :D 
november 5. HÉTFŐ

Az első alkalom, hogy tudtam volna aludni. De nem, persze, hogy felkeltem 4:43-kor. Zabtejes kávé, meg L-carnitin, meg az ízületvédőm, aztán ébresztő. Egész hamar összeszedtem magam.

Szandi barátnőm viszont megkérdezte: ÉS MI VAN HA MEGTÁMADNAK?

hajnali futáson, Zizkov
Kicsit dühös lettem, és elkezdtem kicsit félni is. Miért ragadós ez a félelem?

Olyan hosszú futás lett belőle, hogy 8 után értem haza, alig találkoztam az ilyenkor szokásos karakterekkel (öreg a kuvasszal, kék pulóveres néni a minikutyával, ahogy rothadt almát szed, de legalább két futóval összeintegettünk) és valószínűleg elfutottam az agyamat is, mert más a munkahelynél, a bioboltocskánál jöttem rá: én otthonhagytam a pénztárcámat...

ez konkrétan tegnap készült, pénteken este, amikor már csak 3 óra volt hátra a melóból...
Fasza! Elkezdtem kicsit sírni. Mikor lehet legkorábban ebédelni menni? Nekilátni a munkának, ami nem is volt súlyos... úgyhogy kibírtam 12-ig. Majd kilövésre felkészülni! Dragoméra vagy ki a fene vitt el hazáig. A KOMÓDBAN volt a pénztárcám. SOSE teszem oda, de tényleg. Miért tettem oda? A szobámban majdnem minden fehér, reggel feltűnt volna egy élénkpiros tárca.

És hívhattam újra az Ubert. Kivel utaztam? Dragoméra :D mert hát most rakott ki. Nem tudott angolul. De azér összemosolyogtunk. 40-re visszaértem. És ekkor fogyott ki a maradék agyam is :D mert elmentem az Albertbe és a DM-be is elintézni azokat a dolgokat, amiket akartam. Mert hirtelen azt hittem, 1 órás az ebédszünet. Hát, nem. 45 perc.

pókervacsoráim - mézes-mustáros és vörösáfonyás-vörösboros szósz, disznóhús, saláta
Kész csoda, hogy csak pár percet késtem, nem tudom, milyen sebességgel csinálhattam meg ezt a kitérőt, mikor az Albertes nőci is olyan lassan hajtogatta az élelmiszerutalványokat, hogy én hattyút hajtogattam volna belőlük ennyi idő alatt, pedig nem is tudok hattyút origamizni.

futáson, Hrdlorezy
De hát Kos, a főnököm szintén tündér volt. Miért vagyok ilyen tündér emberekkel körülvéve? Hogy ennyire toleráns mindenki, hogy ennyire rendes? Hahó! Nem kell félni az emberektől, srácok!

november 8. CSÜTÖRTÖK

Hova lett a hétfő többi része, a kedd, a szerda?

legjobb kávé: em3 kávézó Zsömi lakása alatt :DDD
Kedden derült ki, szerdán 14:15-23-ig dolgozom, sebaj. Előtte lévő nap is Zsöminél voltam, szerdán is. Ma hazamegyek. Ja, igen, ezt ma írom, november 8. 15:17 és nagyon kell pisilnem. Több mint 2 liter vizet már megittam, lesz az még több is, minimum 3.

Reggel nem tudtam bérletet venni, ezért az ebédszünetben fogok elvándorolni Kacerovba, ami elég közel van. Sajna a melóhelyhez legközelebbi metrónál nincs bérletkiadás :P nem baj, megveszem ma és kész.

Ugo forever - salátás, smoothies, drágás :(
A Tescoban még vettem pár dolgot, pl. bébispenót, saláta, meggylekvár... hétvégén rizskókot csinálok.

Nagyon ráfüggtem egyébként az Ugo piákra. Lásd fent. :D

Illetve itt van ez a túrós szelet, amit fentebb képeltem be, eddig csokisat, klasszikat ettem, iszonyú fincsik. Ráadásul valamiféleképpen magyarok!

Regisztráltam 2 futóversenyre, tervezek kamerát venni, talán még mikrofont is, lett egy FB oldalam, Kíra oldala megújult, Sandy munkahelyet vált, mi kell még? :D Kínzás itt a konyha mellett ülni, de legalább a WC sincs messze.

Amire még ráfüggtem a melóhelyen: cukorkák. Amikről le kellene szokjak, mert a fogaimat tönkreteszik. Ja, vénségemre cukorkákat szopogatok. Ezeket még megeszem, aztán váltok. Gyümire, vagy nem tudom, mire, de ez nem mehet így továbbbbb!

első rizskókom!
Az a helyzet, hogy a munkahelyen semmi kedvem nincs ebédelni. Nem szeretek tömegek között nyílt terepen kajálni. Vagyis, éttermekben más. Pl. holnap is megyünk este egybe. Meg szombaton lesz a szokásos póker-est.

Meg az első pár hétben voltam 2x a kantinban, többször az indiai vega helyen ami az épület aljában van. De fuj tofu, fuj szója. Én ezeket nem szeretem. Szójahús! Na persze. De a fűszeres zöldségek szuperek, meg van halva vaníliapudinggal, igaz, azt se próbáltam még ki.. de MAJD! :D csak még otthon is van halvám.

Beas Vegetarian Dhaba - eperöntet is van :D plottyadék keverék, mi?
... és ki akarom próbálni a PuzzleSaladst, meg a Maranatha-t, meg ettem már a cukrászdában (kávét és ipari mennyiségű, nagyságú fagyikelyhet :D)...

Célom, hogy írjam ezt a személyesebb blogot, Instagramozzak, FB-ozzak, YouTube-ozzak is. Nem számítok nagy közönségre, de jó lenne, ha valahogy motiválnám az embereket. Szerintem már most sokkal előrébb vagyok. Eddig csak Instán voltam fenn képekkel, most már terjeszkedek.

Tényleg motiválni akarom az embereket. Ezért is akarok elvégezni majd egy táplálkozási tanácsadó képzést. Ezért kezdtem el főzőcskézni. Sajna nincs sok időm, és ha Zsömivel fogok lakni, neki még sütője sincs... mi lesz? :D

egy szokásos pókerest
Most már tényleg nagyon kell pisilnem.

(mondtam én, hogy ez egy rendhagyó bejegyzés! vagyis, tavaly több ilyen volt. úgyhogy most is kaptok:)

Éééés ismét november 17. szombat van.

Legalább tudok sütni, csak Karácsonykor költözöm el innen :D megjártam a Hárfát, ahol valami csokoládéfesztivál volt, vagy édesség, nemtom, tele volt emberekkel.

Iszonyat sikertelen kimozdulás volt, a gyomrom ki is lukadt közben, a kókuszvíz továbbra sem ízlik, de egy túrós szelet fele lecsúszott :D

A sütőben pizzás croissant, már megkóstoltam egyet, sótlan lett, ezt elcsesztem, nem is szép, de első próbálkozás, ahhoz képest :P majd lesz szebb :D vagy nem. Nem lehet minden tökéletes.

De sietek, mert hamarosan át kell rándulnom... jön a következő pókerest! Alig várom. Mondjuk Zsömi tegnap egyedül betintázott (már úgy értve, hogy én nem voltam ott), szóval ma nem akar sokat inni. Na majd akkor ő visz ma haza. És holnap együtt kirándulunk el arra, amerre a zárókép van. Mert múlt héten egyedül jártam be ezt a környéket.

Legyen szép hétvégéje mindenkineeek! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése