2018. december 23., vasárnap

Kari (nem összetévesztendő a curry-vel (ja, mert csehül a kari a curry))

És eljött a mai nap is ! ! ! 🙌

Már hogy holnap Karácsony.

Szóval nézzük, hogyan csinálok itten Prágában 2. Karácsonyom idejére hangulatot?!

Krisz műfája maga alá csinált egy kis égősort!

Mivel a bejegyzés részben Karácsony előtti héten íródott, nézzétek el a múlt-jelen időket...! 😇

ez meg a mi fánk 🍩 amiről lefordult a masni :D

1. Karácsony a munkahelyen.

Susan hozott karácsonyi égősort. Kaptunk tortát 🎂, karamellát. Megvolt a semmitmondó karácsonyi míting is. :D

Fontos, hogy öltözöl fel a melóhelyen ilyenkor. 👗 Én azzal is fokozom a hangulatot. Még a fülbevaló se mindegy! :D nekem van candy cane-es, meg van ilyen karácsonyi ajándékmasnis is. Amúgy meg már egy pár éve alap a gyapjú-, vagy kordszoknya az öltözködésemben ilyentájt.

divatozás
Karácsonykor dolgozás, előtte is... 25-ig 6 nap! amiből 3 csak 6 órás munkanap.

Abigél, Poirot, Reszkessetek Betörők 1. rész.

Hoztam be fahéjas-vaníliás mandulát, diót. Olvasom a Születésnap c. csodát, amit imádok - fent van a neten , sajna nem hoztam el Prágába a könyvet. Pedig annak hangulata van!:)



Biztos, hogy fogok karizenéket is hallgatni, de azt majd csak a hétvégén :D már minden be van programozva, mikor mit fogok nézni... de hétvégéig még szigorúan Game of Thrones! :D

2. sütemények, főzés.

24-e a legfontosabb.

Pulykamell almásan-hagymásan, mint tavaly, mellé krumplisaláta (nem majonézes, hanem ecetes-lilahagymás és mustáros-tejfölös-mindenfélés), valamint nekem saláta. 🥗 A pulykamellet kakukkfűvel, szerecsendióval fogom fűszerezni :D vaníliás kifli (Dr. Oetker vaníliacukor hátuljáról - legegyszerűbb, legfinomabb), fahéjas mandula és dió, meg a linzeres süti, fehércsokival, étcsokival borítva. 🍪

nyúlbogyó

Továbbá Stühmer szaloncukrokat vettem 🍬 csak nem írtam fel (nyilván) melyik milyen ízű, szóval találgatás lesz :D tojáslikőr és Baileys, forrócsoki pillecukorral.

A minap kardamom-gyömbér fűszerezésű túrót ettem tejföllel. Komolyan mondom... frenetikus íze volt! Most vettem először külön kardamomot, kicsit csípős, de ez is benne van a mézeskalács fűszerben. Sőt, abban amúgy bors is van, képzeljétek el.

Na oké, lehet, túlzásba viszem, de ki akarom maxolni :D és nem erőltetés, mert én nem érzem, hogy megszakadnék. Magam miatt is csinálom, meg Zsömi miatt is. Szóval nincs még az a jajdefáradtháziasszony😫effektus jelen.

alap: mézeskalács ízű dolgok!

Zsömi majd marhapörkölttel csinál hangulatot, ami egyébként számomra furcsa lesz, mert életemben kb. 3x ettem, közülük 2x amikor náluk voltam:) de náluk mindig ez van, szóval a hagyományokat meg kell osztani egymással! :D 👪 (nyugi, nincsen gyerek :DD) ráadásul ő mondta, hogy náluk Karácsonyi ebéd volt mindig. 🙀

Hát, én nappal szerintem annyi édességet ettem mindig készítés közben, hogy ilyesmiről nem lehetett szó :D ha jól emlékszem, tavalyelőtt (amikor még magyarban volt a kari) úgy teleettem magam, hogy este még éhes se voltam.. :D az még mama régi házában.

minőségi időtöltés a rokonokkal, minőségi kép a... hagyjuk, mivel :D
3. dekoráció és fa.

Van már fa, nem túl nagy, de szép. Van már égősor, díszek, csilingelők. 🎄

Ajtófélfára felragasztgatott égő, meg erkélyajtóra. Adventi koszorú szárított narancshéjjal, fahéjrúddal.


és vizes ruhákkal

Yankee Candles illatos gyertyák. Ezek nem agresszívek, mint az ember gondolná, hanem finoman adagolják a Christmas Magic, Apple Wrath, Christmas Memories illatokat :D Karácsonyi abrosz, szalvéta (minta: egy bárány, a fején valami lándzsás útifűvel :DDD), tányéralátét, borospohár (ócsón a Pepcoból!). 🕯

Pedig nem is szeretem a bort, de na. 🍷

4. ajándékok.

Becsomagolva, meg minden! Ajándék Nikának, Zsöminek. Az otthoniaknak már otthon becsomagoltam az ajándékokat. Eléggé előre gondolkodtam idén , szándékosan - már kb. december elején megvolt mindenki ajándéka. 🎁

mama ajándéka ül az én szülinapi ajándékomon:D

Nem kellett sokat töprengenem rajtuk, mint más évben.

Még mamának is tettem félre valamit, hiányozni fog nagyon idén (is), hogy kimarad a nálakarácsonyozás... :\ 👼 anyám kijelentette, hogy ő ugyan nem csinál semmit, van elég baja.

minimalista karácsonyfa

Miért jó az embereknek, ha egy rossz szituációt meghagynak rossznak? 🚫

Nekem örömet okoz az ajándékozás, a csomagolás, meg minden készülődés.

🙋

5. zene, filmek, játékok, könyvek.

Zene. 🎵

Találtam egy ilyen listát :D van egy alkalmazás, ami mindennap, mint az adventi kalendárium (olyanom is van különben, fehérjecsokival), ad tippeket, ez is onnan származik. Plusz random tényeket - pl. a Télapó török eredetű.. :|

Filmek. 🎥

A felsoroltak, illetve Hófehér, Szörnyecskék, Holiday, Love Actually (talán megnézem újra, mert amikor először láttam, nem tetszett... :D), Harry Potter, Shrek (ne kérdezzétek... de van egy emlékem, amikor még otthon nálunk összeültünk, és a Shrek ment a TV-ben Karácsonykor :D), Miss Marple karácsonyi rész (Paddington)... kérdés, mi lesz ebből megvalósítva? :D Nightmare Before Christmas - mert azt még sosenem láttam!

Játékok. 🎲

Scrabble, Fészekfoglaló, Póker játékok vannak a fejemben. Meg az is játéknak nevezhető majd, hogy kitaláljuk, melyik szaloncukor milyen ízű :DD ami még lehet, hogy lesz, mivel Zsömi beszerzett egy Xbox One-t: Mortal Combat (igazi karácsonyi játék :D). 🎮

ez még születésnapi ajándékom! a Magyar Madártani Egyesület játéka:)

Plusz van egy teljesen új, számomra is ismeretlen játék, a Sorbanállás, amit Karácsonykor fogunk kipróbálni.

Könyvek. 📚

Születésnap:), Radnóti naplója, Lykke (dán békességes könyv), még amúgy jól jönne az Abigél, de hát azt neten se találtam meg.

Vannak még könyveim - Bihari Viki új könyve, meg egy Rejtő Jenő könyv (amit még Violetta inspirált!:D), nem beszélve a többiről, ami tornyosul, most már Zsöminél.. számomra ezek is megadják a hangulatot.

meg a pija.

6. programok.

Már maga a díszítés.

nem ez a karifa!

S mert ne punnyadjunk már kétnapig, menjünk el a vásárba, na de nem a főtérre, mert ennyi erővel Black Fridaykor is bemehettünk volna a bevásárlóközpontba. Hanem valami kisebb vásár, ahol lehet kapni forralt bort. Még ha tervben van az is, hogy mi csinálunk :D szal ez is egy program.

Vagy sétáljunk el Vysehradra! 🏰

Ami nem közösromántise program: Skype-olás nővéremmel, anyával, mamával és unokatesómmal. Fontos az időzítés! :D

Meg nekem 24-ére egy forró fürdő :P karácsony illatú fürdőgolyó! 🛀 

... és vastag puha pokrócok használata mindenhez, amit eddig írtam. Kivéve a fürdés :D talán.


mähmäh! ez már zokni.
7. takarítás.

Legalábbis annak a párkánynak a letakarítása, amelyik már 1 éve nem volt kitakarítva, valamint a WC és a tűzhely. 🚽

A végére hagytam a legjobbakat ⭐

8. futás.

És persze egy futás 25-én vagy 26-án a havas (valszeg esős) erdőben-völgyön-levegőben :D 🏃

december 20. - a nap, amikor leesett az első tisztességes hó:)

Na, de fogjuk most már rövidre... kinek van ideje ezt mind elolvasni Karácsonykor?

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek!!!
🎄

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése