2017. augusztus 23., szerda

Hát hova megyek?

Vicces. Júniusban lettem bronz jelvényes túravezető. Azóta nemigen túráztam. De pár hónapon keresztül nagyon.

Most pedig megyek Prágába szeptembertől, és azt hiszem, ide fogom leírni a dolgaimat.

Semmi extra, semmi truvájos betűtípus (pl. Agatha Christie-s 😄), talán pár kép, és aztán, ahogy alakul.

Most épp az éves kulturális programokat írnám össze, mikor rájövök, a legjobb, ha fogom a 2017-es falinaptáramat és magammal viszem.

Sokat foglalkoztat az is, vajon találok-e majd október 20-tól másik helyet, ami nem túl drága, s nem megy rá a fizum...

Az első hónapban egy külvárosi környéken fogok lakni. Itt több-kisebb tavacskát fedezek fel és egy Lidl-t. Egyelőre Google Maps-en úgy néz ki, hogy nem lesz rossz környék futáshoz se, sőt, némely utat mintha csak arra teremtették volna. Még van valami patakvölgye is a közelben. Amikor rákerestem, konkrétan kijött a Google keresőben egy futó ember ezen a területen. Nem rossz.

Persze valószínű, hogy október 20-tól egész más környéken leledzek majd, de ha olcsók a külsőbb területek, ki tudja. Fel kell fedezni, mint Rákosborzasztót.


Tervem, hogy az első hétvégén bejárom ezt a környéket is, meg a városi környéket is, csak úgy, nevezetességektől mentesen. Végül is nem turista leszek, hanem úgynevezett expat, amit még a szotar.net is csak így tud megmagyarázni: idegen országban dolgozó/élő ember. Én mindkettő leszek.

Tervem, hogy elolvasom a Lonely Planet Prágára vonatkozó részeit (beleértve a történelmét is), illetve a kis nyelvkönyvet áttanulmányozom, ha már nem indul cseh intenzív kurzus az elkövetkezendő pár hétben...

Nem tervezem, hogy ez a blog itten csak az én gyűjteményem lesz, pl. lista prágai magyar orvosokról, vagy kipróbálandó éttermekről. Majd beleszövöm az írásba, amit kell, amit átéltem.

Szóval még a héten megveszem a vonatjegyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése